söndag 1 mars 2009

Melodifestivalen del 4

Det blev ändrade planer inför lördagskvällen, faaast jag har vetat det länge, men inte syrran. Hon har ju fyllt jämt min syster och i present av sina vänner fick hon en hotellnatt och middag på schlagerbaren. Johan och jag tillfrågades om vi ville följa med, och det ville vi ju!
Själva schlagerdelen av kvällen var en stor besvikelse, men hela dagen, kvällen och natten var fantastiskt rolig! Förutom några timmar på eftermiddagen då jag låg i min hotellsäng med fruktansvärd huvudvärk...

Planen var att vi skulle få se melodifestivalen framför en storbilds-TV medan vi avnjöt en trerätters middag. TV fanns, men det var en pytteliten skärm. Ljudet kom igång när större delen av Agnes bidrag hade sjungits. När nästan hela fältet presenterats lyckades vi få personalen att skruva upp ljudet ytterligare så att vi hörde mera än bara trummorna...

Så hur gick det då? Ja jag har då inte en susning, men efter lite research så utföll resultatet så här:
Agnes med låten Love Love Love och Malena Ernman med låten La Voix gick vidare till final. Måste tillägga att Agnes hade en rätt häftig utstyrsel! Och till andra chansen gick Star Pilots med Higher samt Sarah Dawn Finer med Moving On. Internationella juryns val blev Sarah Dawn Finer.

Vad gäller Petra Medes så hörde jag inte ett ord hon sa under hela kvällen, men hon följde i alla fall den klädfärg som festsällskapet enats om, dvs lila (bara så att du vet Torsten... inte blå eller röd). Misstänker att hon gjorde en lika bra insats som vanligt.

När melodifestivalen var över, maten var uppäten och vinglaset tomt drog vi vidare till schlagerbaren och röjde loss till några riktigt gamla godingar! En riktig höjdarkväll! Som pricken över i fick vi njuta av Riff Raff Ruff som uppträdde på live-scenen!

För nyfikna kan jag meddela att menyn bestod av följande:
Förrätt: Kantarelltoast med västerbottensost (SUUUUPERGOD!!)
Varmrätt: Oxfilé med friterade rotsaker (Mumsigt värre)
Efterrätt: För den som ville, inte jag dock, men syrran tog en Kaffe Karlsson som smakade ljuvligt!

Behöver inte äta så mycket på några dar eftersom den middagen satt som en smäck! För att inte tala om hotellfrukosten imorse!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Det låter som att ni hade en riktig kanon kväll! =) Kram

Anna sa...

Japp! Den var underbar! Har förresten lyssnat igenom alla bidrag nu och är inte riktigt överens med vilka som gick till final och vilka som gick till andra chansen...
kram