lördag 14 mars 2009

Melodifestivalen - FINALEN

Vilken rysare!! Kunde tyvärr inte sitta klistrad framför TV:n hela kvällen eftersom jag jobbade, men jag följde omröstningen på P4 i bilen på väg hem. Jag brukar inte sitta och gruva inför omröstningar, men den här gången var utgången totalt oviss!! Till sist gick Malena Ernman med låten La Voix ut som segrare! Kanske inte helt oväntat, men jag hade faktiskt trott att Caroline af Ugglas skulle vinna bara för att...

Hur det kommer att gå i Moskva i maj vet väl ingen, men jag har god lust att låta bli att titta bara för att...

Min familj röstade på Caroline af Ugglas och EMD. Själv hade jag nog lagt min röst på EMD eller Sarah Dawn Finer, men jag röstade inte. Måste säga att jag har lite svårt att sammanfatta årets tävling eftersom hela startfältet var så jämt. Bara två bidrag stack ut mer än de andra och båda krävde några lyssningar innan de kunde uppskattas, åtminstone av mig. Det roliga är väl att de båda tog topp-placeringarna...!

Men vi får väl hålla tummarna för att Sverige får ett bra startnummer och går vidare till finalen i Eurovision Song Contest i Moskva!

Åver änd out från Valbränna!

Inga kommentarer: