söndag 22 mars 2009

Trött

Folk säger att helgen ska vara till för vila och återhämtning, men jag känner mig tröttare nu än jag gjorde i torsdags... Kan ju bero på att jag ägnat helgen åt städning och bakning. Och en trevlig middag med grannarna. Enda nackdelen med det var den där extra flaskan vin som kom fram efter middagen... Var liiiite mosig imorse.

Idag har vi kalasat för Cajsa. Tjocka släkten har varit här och fikat och ätit tårta. Cajsa var nöjd över alla presenterna, men mest för klockan hon fick!!

Idag har jag också följt Alice på fotbollsträning... Faster Jenny sa nåt om att Alice inte är en fotbollstjej utan mera den konstnärliga typen. Och jag är böjd att hålla med... När alla andra barn jagade bollen som flugor på en sockerbit hoppade Alice och en tjej till omkring som små dansöser på helt annat håll... Men hon tycker att det är roligt, säger hon... Fast hon vill undvika att springa eftersom hon säger att hon får ont i magen då. Typ, JA! Det får man om man inte rör sig! Det är liksom det som är vitsen med träning!!

Jag fick, i egenskap av hjälptränare, hoppa in som målvakt när det skulle tränas skott på mål. De flesta bollar kom knappt fram, men det var några killar som verkligen har krut i fötterna. Vid några tillfällen valde jag att flytta mig frivilligt... Jag har lite ont i ljumskarna nu...

5 kommentarer:

Jenny sa...

HAHA! Förstår Alice helt! Man blir ju DESSUTOM trött, svettig och så förstörs ju frisyren;) Nu är det inte så länge tills vi ses....typ....suck... KRAAAM

piDDa sa...

Ska vi starta en klubb? Är lika trött jag, kvittar ju om man sover ut och vilar upp sig så är man lika trött. Man kanske skulle köpa på sig några liter KanJang eller någon annan Jang som de har på hälsokosten.

Jaja 109 dagar kvar till soliga dagar i dalarna.

Anna sa...

Jag är med i din klubb Peter! När som helst! Längtar till dalarna... och Nyköping! *suck* Det är LÄNGE tills det blir sommar... Det snöade lapphandskar idag vid lunchtid...
kram

Anonym sa...

Jaha! Var det flaska nr:2 som var orsaken till mossigheten på söndag,jag trodde det berodde på åldern.Men tack för en trevlig kväll.

Anna sa...

Prata för dig själv du! Jag är inte äldre än 25, så åldern är det inge fel på!
Tack själv! Vi gör om det snart igen!