torsdag 26 mars 2009

Äntligen helg!

Nu har jag gjort helg! Det är såååå skönt att vara ledig i tre dagar, varje vecka! Inskolningen är klar. På måndag börjar allvaret. Känns lite konstigt. De här två veckorna har jag haft Maria att luta mig mot, fråga, bolla med, ja, en kollega. Nu är jag ensam...

Ibland känner jag att jag kanske kommer att trivas. Att det kommer att ordna sig. Att det är här jag ska tillbringa några år framöver. Men så ibland känner jag att jag bara vill tillbaka till det gamla, kända, invanda. Mina vänner. Min jobb-familj som jag delat glädje och sorg med under väldigt lång tid. Man kan lugnt säga att jag har separationsångest...

Jag har tre månader på mig att känna efter. Två veckor har gått. Tio veckor kvar. Sen måste jag antagligen fatta ett beslut.

Fördelar: Flexiblet arbete. Eget ansvar. Min familj mår bättre. Fasta rutiner. Lugnare barn. Mindre bilkörning. Trevliga arbetskamrater.
Nackdelar: Saknaden av mina vänner. Många saker som jag måste lära mig den hårda vägen (Learning by doing). Färre arbetskamrater. Ingen möjlighet att avancera. Saknaden av mina arbetskamrater...

Ja ja. Tio veckor kvar. Många saker kan hända på den tiden. Nu gör vi helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lovar att jag ska komma någon dag och göra dig sällskap vid den där koppen visst är det du vill ha sagt med bilden ? Kram /Kerstin

Anna sa...

Jajjamensan!