söndag 8 mars 2009

Melodifestivalen - Andra chansen

Har planerat lite tokigt inför årets Melodifestivalspektakel. Jobbade igår när andra chansen gick av stapeln och kommer att jobba nästa lördag när det är dags för FINAL!
Kunde, trots arbete, följa händelserna i tävlingen. Många tappade hakor blev det under kvällens lopp då många av mina förhandsfavoriter föll i duell efter duell... Jag var helt säker på att BWO skulle gå till final, men icket.

Utfallet blev i alla fall att Caroline af Ugglas - Snälla snälla gick till final tillsammans med Sarah Dawn Finer - Moving on. Caroline af Ugglas var en outsider som jag dissat från dag 1. Kan ge mig rackarn på att hon går och vinner hela spektaklet!

Årets nykomling, Internationella juryn, var väldigt förutsägbar i sitt val av finalistkandidat. Sofia - Alla. Varför välja något typiskt svenskt då man kan kasta in en doft av Medelhavet... Jag tror att Alla kommer att spelas på de flesta uteställen under våren och sommaren. En bra danslåt, men ändå ett bidrag som säkert kammat hem en storslam i Grekland. Mera tveksam om chanserna i den svenska uttagningen. Ska dom lägga sig i finalen också måntro?

Andra chansen är ett bra sätt att fånga upp bidrag som åkt ur deltävlingarna men ändå är värda en finalplats, men själva upplägget blir lite tradigt... Allt ska repeteras om och om och om igen (Pelle Almgren och Wow liksom). Tradigt.

Alice kommentar var: Amy Dimond var bättre förra året!

Nåja! Ser med spänning fram emot nästa lördag! Hoppas att man hinner glutta lite på bidragen i alla fall!

Inga kommentarer: