torsdag 19 mars 2009

Äntligen helg!

*phew* Det här har varit den längsta veckan ever!! Trodde aldrig att den skulle ta slut! Först jobba helgen, de tre sista dagarna på gamla jobbet på ett tag, för att sen direkt på måndag morgon köra igång på den nya jobbet och allt som det innebär...


Även om det inte har varit stressigt i den bemärkelse som en slutenvårdsavdelning innebär, så har det varit mycket information att ta in. Ett tag tänkte jag: Det här klarar jag aldrig! Men, efter att ha fått jobba själv, ensam, så känner jag att det nog kommer att gå bra. Bara man får kläm på var man beställer olika saker, vem man ska ringa om man får problem med apparater, eller andra praktiska saker, då är det inga svårigheter. Jag har gått igenom alla apparater, själv testat allt utom hörselkontrollen, så jag känner mig säkrare nu än i början av veckan. Några värden: b-gluc: 5,6 hb:114 kolesterol: 3,95 FEV1: 108%. Klart som korvspad!





I helgen ska vi fira Cajsas födelsedag med släkten. Det innbär att jag ska städa och baka i tre dagar... *sucka* Men jag slipper åka till jobbet. Jag får bara vara hemma och umgås med min familj! I helgen skulle jag ha jobbat mina ordinarie arbetspass... torsdag till lördag... Det känns vemodigt att inte göra det... Men jag gör det här för min underbara familj och mina fantastiska barn! Idag kunde jag till och med åka hem och äta lunch med Johan och Oscar. Oscar är sjuk, så Johan fick vabba eftersom jag behöver vara på min inskolning... Men det var mysigt att åka hem en stund!


Inga kommentarer: