söndag 29 mars 2009

Så var helgen över...

Skulle sitta i solen och njuta hela helgen... jag fick två timmar i lördags, sen kom molnen och snön... Det har snöat lite drygt 2 dm sen igår. Katterna tyckte inte om det. Barnen tyckte det var kul. Jag blev trött i armarna av att skotta. Johan höll sig under tak.
Har mest varit trött den här helgen. Sovit länge och mycket. Vill sova mera. Inga problem att somna när man väl ligger i sängen...

Cajsa undrade varför vi skulle gå och sova när det fortfarande var ljust. Försöker förklara det där med att flytta fram klockan en timme. Hon tittar på mig som om jag kom från en annan planet. "Mamma, man kan väl inte ändra tiden heller!" Nä, det är sant, men ändå inte.

Firade en pigg 87-åring i lördags. Johans mormor. Det bjöds på smörgåstårta och jag åt mer än vad som var nyttigt, men det var så FANTASTISKT gott! Tack Kerstin! Det får du gärna göra igen! Barnen undrade varför vi inte skulle äta nån middag och ja, vad säger man. Jag är mätt! Men dom fick så klart nåt att stoppa i magen...

Ny arbetsvecka imorrn. Nu börjar det på riktigt! Jag är ensam! Helt själv! Gruvar mig lite faktiskt, men det ska nog gå bra! Nu är det dags att fiska upp Oscar ur badet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kommer att klara det galant du har mer erfarenhet än du tror
Kram och lycka till/kerstin