lördag 21 februari 2009

Melodifestivalen del 3

Så har Leksand fått visa upp sina samer och igloos... Har som vanligt inget att klaga på vad gäller Petra Medes. Jag gillar hennes humor!! Däremot mellanspelet kan jag klaga på varje gång, men istället för att ösa skit ska jag försöka lägga min energi på positiva saker.

Till finalen gick: EMD - Baby Goodbye och Molly Sandén - Så vill stjärnorna. Till andra chansen gick BWO - You´re not alone och Rigo and the Topaz Sound feat. Red Fox - I got U. Internationella juryns val blev inte helt oväntat den grekiska sången Alla framförd av Sofia.

Måste säga att jag rent generellt är lite besviken över startfältet. Det var för många låtar som saknade gnista. Bara därför röstade vi för första gången sedan årets melodifestivalspektakel satte igång. Vi lade vår röst på EMD eftersom vi var överens om att den låten var bäst i hela startfältet. Alla låtar var bra på sitt sätt, men några botten-napp hade ställt upp i fel tälving, alternativt i fel land...

Kvällens snacks var grillchips med dipp, bilar och cheezeballs. Hade köpt hem Trocadero till Johan med förhoppning om stooor tacksamhet och myspys, men som vanligt sitter vi vid var sin dator och grejjar. Barnen stod ut att lyssna på de åtta bidragen, sen gick dom i köket och spelade Twister. Jag var med en stund på slutet och tror att jag har ådragit mig åtminstone EN sträckning i ljumsken... Jag är för gammal för såna där aktiviteter...
Tingeling för ikväll!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur tror du då att jag kände mig när jag var med i twister inte undra på Alice frågade "hur är det farmor" och sedan tyckte att jag skulle få snurra på klockan.
Kram

Anna sa...

Jag förstår precis! Jag har spelat det förr och vet vad jag ger mig in på, men man verkar aldrig lära sig!
kram