tisdag 24 februari 2009

Ibland undrar man...igen...

Ibland undrar man hur allt hänger ihop. Varför är det så självklart att det efter vinter alltid kommer vår? Varför kommer alltid sol efter regn? Varför är vindrutetorkarna alltid kassa när det äntligen töar?

Ibland undrar man vad som egentligen är meningen med allt. Varför himlen är blå. Varför träden är gröna. Varför man är mera förkyld på vintern. Varför kasterade hankatter blir nalta göjvut. Varför smöret alltid är slut fastän man precis köpt ett nytt paket.

Ibland undrar man över möten med människor. Vilken makt som ser till att just jag träffar dessa underbara människor som finns i min omgivning. Några passerar förbi en kort stund, men lämnar ändå stora avtryck. Andra behåller man kvar länge för att de är så fantastiska. Några glömmer man med tiden, men mötet har ändå inte varit meningslöst, medan andra alltid finns kvar och man tänker på dem med ett leende!

Ibland undrar man över sammanträffanden. Någon har sagt att alla känner varandra på något sätt. Alla känner nån, som känner nån, som känner nån, som känner nån, som känner mig! Världen blir fort liten. Tryggheten ökar då man inser att den här helt främmande människan känner någon som jag känner. Då är vi inte främmande för varandra. Typ.

Ibland undrar man om jag undrar för mycket bara för att jag sovit väldigt lite under väldigt lång tid. Kanske dags för en förändring på det planet. Kanske det är dags att sluta undra och lägga sig i sängen och blunda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, du låter trött! Och helt underbar. =)

Anonym sa...

Nu förstår jag var Alice fått alla sina funderingar från Kram / Kerstin