lördag 7 februari 2009

Melodifestivalen del 1

Så har den dragit igång på allvar. Melodifestivalkarusellen. Här har vi laddat stenhårt i en hel dag och firade starten med de tre p:na: Pommac, Popcorn och Podis!

Vad som är mest fantastiskt med denna karusell (förutom de fantastiska klänningsbyten som Petra Medes hann med mellan varje låt) är att de bästa låtarna inte ens kommer till duellen... Men å andra sidan har jag varit soffliggare i år och inte röstat på nån, så egentligen ska jag inte säga nåt.

Bilden är lånad här.

Vi har haft vår egen festival här hemma med egenhändigt gjord koreografi till varje låt... Cajsa måste ha fått i sig för mycket Pommac för hon hoppade runt som en studsboll framför TV:n. Eller så har det varit för lite aktivitet idag och den energi som finns måste ju förbrukas före sänggående annars riskerar man att explodera under natten (eller hur det nu var)...
Nåja, röstningen är avslutad och två hyfsat bra bidrag gick vidare till final: Alcazar - Stay the night och Emilia - You´re my world. Personligen tycker jag att bidrag nr 1 skulle ha gått vidare, Nina - Tick tock. Det var lite mera drag i den än de andra låtarna. Den stora överraskningen var Caroline af Ugglas - Snälla, snälla, snälla, som både gick till andra chansen och var internationella juryns val. Jag dissade låten totalt från första strofen, men jag måste hålla med Johan om att den nog gör sig bättre på engelska.
Nu ser vi fram emot vad Skellefteå kan erbjuda nästa lördag... En för övrigt trevlig stad med fina hotell... Fast jag misstänker att alla kommer att vara fullbelagda inför helgen. Undrar var artisterna ska bo? Statt eller?? Tja, kvittar, för nu är det snart natt, gonatt!






Inga kommentarer: