tisdag 25 mars 2014

2014 084

Idag har jag varit på spirometriutbildning. Lungfunktion. Hur intressant som helst och jättekul att träffa gamla och nya bekanta! Lärde mig en hel del faktiskt! God lunch var det med! Kalventrecote med örtsmör, potatisgratäng och champinjoner. Mums!
För övrigt så är det sjukstuga här hemma. Cajsa är på bättringsvägen, men inte helt hundra efter en veckas sjukdom. Johan fick feber i lördags och låg igår och idag på runt 39 grader. Alvedon biter inte. Oscar fick feber på söndag kväll och har toppat med 40,5. Alice kom hem från skolan igår med feber. Kräktes och hade sedan 40,5. Jippi... Som om febern inte var nog så har de alla dragit på sig hosta och snuva.
Hur mår jag då? Tja. Blev ju deltidssjukskriven förra veckan och jobbade första dagen igår. Kändes konstigt. Och hur det än är så har visst jobbet del i min utmattning, även om jag inte vill se det. Man vill ju gärna inte att ens hobby ska göra en sjuk.
Hade medarbetarsamtal igår. Eftersom hjärnkontoret har stängt för semester så var det faktiskt svårt att svara på flera frågor. För att citera Rut 5 år: "Det finns här i min hjärna, jag hittar det bara inte." Ungefär så känns det. Som att personalen i hjärnkontoret inte bara har kafferep utan bokat en charterresa och tagit semester på obestämd tid. Jäkligt svårt att hitta nåt då man inte vet hur systemet fungerar. Var har dom lagrat allting?
Imorgon lämnar jag sjukstugan igen för lite jobb. Måste se över lite rutiner runt spirometrin och kolla lite gamla tester. Tror jag kan ha missar nåt. Visserligen är doktorn ytterst ansvarig, men även jag har ett ansvar.
Satt och funderade häromdagen om hur jag vill ha det i framtiden. Med jobb och så. Vad vill jag egentligen? Vilka är mina drömmar? Det finns en hel del intressanta drömmar som lurar och jag tror banne mig att jag ska ta och förverkliga några av dem! Men först ska jag bli frisk. Se till att få hem charterresenärerna och sätta dem i arbete igen. Förhoppningsvis är de utvilade och laddade för arbete när de kommer tillbaka med brunbrända ben och sand mellan tårna.
Chip

Inga kommentarer: