onsdag 12 mars 2014

2014 071

Måste bara berätta...
Har idag fått min tredje behandling akupunktur och jag längtar varje gång tills jag får ligga i lugn och ro och bara bli ompysslad! Ja, det gör ont när hon sätter nålarna! Herre Gud, hon sticker ju in dom i kroppen på mig! Men sen, när nålarna är på plats och hon stoppat om mig med filtar och jag får ligga och bara känna... Sköönt! Man känner hur nålarna arbetar, några mer och andra mindre. Det känns där nålen sitter, men också på andra ställen!
Idag fick jag prova två nya saker. Efter en stund kom hon in och tog bort alla nålar på framsidan och jag fick lägga mig på mage för behandling på rygg och nacke. Mina nackmuskler var så spända att hon kände det i nålen. Massor med nålar och sen vila. Efter ytterligare ett tag kom en annan tjej in och behandlade mig med koppning. Skönt och ont. Ibland bara ont och ibland behagligt. Sen satte hon fast tre koppar på min rygg som fick sitta i tio minuter.
Koppningens uppgift är att frigöra kroppens låsta energier och sätta igång läkningsprocessen.
Kände mig glad när jag åkte hemåt idag! Livet är på väg att bli bättre, mycket bättre! Dessutom påbörjas ett litet projekt här hemma idag. Imorgon fyller världens bästa Cajsa år och på fredag drar vi iväg till Sundsvall! Life is good!
Chip

Inga kommentarer: