onsdag 19 mars 2014

2014 078

Idag har vi sjukstuga. Oscar mår illa men varken kräks eller diarré och Cajsa hade 38 i feber imorse och har sedan legat på 39 grader och alvedon har ingen effekt.
Själv hade jag återbesök på hälsocentralen för mitt blodtryck. Det slutade med att 1. Jag blev sjukskriven 25% fr.o.m. idag och en månad framåt, minst pga stress. 2. Blodtrycksmedicinen sattes ut och tas endast vid behov, om hjärtklappningen återkommer. 3. EKG-kurvan visade inget konstigt. 4. Alla prover såg bra ut. 5. Erbjöds en antidepressiv tablett men jag avböjde. 6. Fick träffa en läkare som såg mig.
Det var så skönt att någon annan tog över och bestämde, för jag är inte kapabel att göra det själv. Jag har ingen sjukdomsinsikt och ska inte bestämma själv. Visst var det ledsamt att se på papper det jag hittills bara sagt. Det blev på riktigt. Jag vill ju inte vara sjuk. Jag vill inte acceptera att jag inte klarar allt. Men samtidigt skönt! Nu kanske jag äntligen kan vila, kan tillåta mig att vila.
Vabbar resten av veckan och kortar av mina arbetsdagar fr.o.m. måndag. Det blir bra. Allt kommer att bli bra!
Ett steg i taget. En dag i taget.
Chip

2 kommentarer:

Anonym sa...

Många och lååååånga kramar
Mamma

Anonym sa...

❤️/ Linda