lördag 30 november 2013

Dagens bild nr 334

Idag spenderade jag halva dagen i Sjöfruhallen tillsammans med Oscar, Robin och Jörgen. Det var skönt att ha en vuxen som körde bilen, höll koll på pojkarna och som stod ut med mitt ältande och min självömkan. Ja, jag är en pina att vara med just nu. Samtidigt så försöker jag verkligen skärpa mig och vara här och nu. Oscars sista match orkade jag inte se. Det fanns inte kraft kvar att vara närvarande i den.
Resten av dagen fick jag vara med de finaste människor jag känner, min familj. Ja, ni är allihop min familj, Jenny, Greta, Elis, Kerstin, Jens, Pernilla, Loke, Ragnar, Johan, Cajsa, Alice och Oscar. Vi gick till den traditionella grantändningen i Bäck och tillsammans med andra bybor hölls en tyst minut för Torsten. Det blev tårar. Sen blev det middag och mys med barnen. Kurator Ida säger att jag behöver göra saker för min egen skull för att kunna bygga upp min självkänsla, den som raserades, spottades och trampades på under min uppväxt. Så när vi kom tillbaka efter granen tänts så passade jag på att göra en sak för min egen skull. Jag fick mysa med barnen! Bara vara med dem i nuet! Det var skönt!

Ja, julen är viktig! Speciellt i år. Men jämfört med mycket annat känns själva julhetsen fruktansvärt överreklamerad. Här hos oss blir det en lightversion av allt. Det viktiga, det som får vara i fokus den här julen, är gemenskap. Att vara tillsammans. Vi har ett liv, en tid och det är nu.
Chip

Inga kommentarer: