torsdag 7 november 2013

Dagens bild nr 311

Ännu en dag i Vårdvetarhuset! Idag kände jag mig gammal bland alla nya studenter... Sucka... Fick iaf lite mera kläm på hälsoekonomi, QALY, case, friskfaktorer, kostnadsnyttoanalys, kostnadseffektivitetsanalys, kostnadsintäktsanalys, intervention, Kaldor-Hickskriteriet, EQ5D och kvalitetsjusterade år. Sen är det tre (fem) inlämningsuppgifter. En i grupp och en individuell (om man vill ha VG och det vill man ju) i hälsoekonomi. En gruppuppgift och en individuell i hälsa från olika perspektiv. (För VG krävs utökad sökning av litteratur och tre vetenskapliga artiklar, minst). En gruppuppgift i risk och friskfaktorer.
Jag har två olika grupper att jobba i för att en lärare rörde ihop gruppindelningen. Blev lite mer komplicerat för mig. Första inlämningsuppgiften är om två veckor och de andra efter det... Blir kul det här! Hejdå fritid! Hej plugg! ... Men snart är det sommar och semester och jag får vila!
Chip

Inga kommentarer: