fredag 29 november 2013

Dagens bild nr 333

Min underbara familj! *kärlek*
Just nu går vi igenom den största katastrofen nånsin. Livet är kaos. Inget är som det brukar. Ingen reaktion är som den brukar och det är okej. Det är så när man har sorg och hamnar i kris. Men det är jobbigt, fruktansvärt jobbigt. Det tar så otroligt mycket energi att försöka få mat på bordet och i magen. Resten får liksom vara. Orken räcker inte till.
Just nu måste vi få vara i nuet. Här. Nu. Då. Men inte sen. Sen finns inte. Framförhållning finns inte. Jul. Julklappar. Är det viktigt? Vad är viktigt? Jag mår dåligt över röran omkring mig, men jag orkar inte ta tag i den. Har påbörjat byte av gardiner i köket och tagit fram kartonger med julsaker, men det stannar där. Orken räcker inte till mer.
Ett parti UNO med barnen tog det sista. Just då och där slog det mig att vi aldrig kommer att spela Canasta ihop igen, nånsin. Shit!
Har varit hos kuratorn idag och det var bra. Log lite när jag hörde henne säga orden som jag själv använder i mitt arbete. Fick lite hemläxa till nästa gång. Det blir bra. Ida är bra. Det kändes bra att prata med henne. Tack Ida!
En bra dag som blev ledsam på slutet. Tack Linda för din omtanke! Den är värdefull!!
Chip

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag HATAR att min, Johan och Jens pappa är död. Jag HATAR att Alice, Cajsa, Oscar, Loke, Elis och Gretas morfar/farfar är död. Jag HATAR att din, Jimmys och Pernillas svärfar är död. Men framför allt HATAR jag att mammas livskamrat inte finns vid hennes sida längre. Alltså den sorgen. Och jag håller med, allt är kaos. Man tar en dag i taget, men som förälder blir det ändå att man måste planera flera dagar framåt. Och jo Anna,julen är jätte viktig! För julen och klapparna är för barnens skull. Och just den här julen är nog den viktigaste. Även fast man själv känner att den liksom bara kan få passera om den vill.
Nu har jag ju förstått att det är mer än pappas död som tynger dig, men jag tror faktiskt att även om orken tryter, så är det bara att ta tag i fixet och görat. Bara bestämma sig att idag ska jag dammsuga och städa toan (eller vad det nu är)för då mår man ju inte dåligt över röran iaf! Sen vet jag av erfarenhet att skjuta på saker gör att man bara "sjunker ner" ännu mer.
Sen är det ju väldigt bra att du tagit tag i ditt mående och kontaktat en kurator. Jag kommer att göra detsamma när jag kommer hem.
Kram <3