torsdag 1 augusti 2013

Dagens bild nr 213

Idag visste jag rakt inte vilken bild jag skulle ta, så det fick bli svartvinbären! Byggbilder kommer och munkbilder finns redan såå...
Idag har jag städat upp på gården. Burit plankor, plockat skräp, klippt gräs, gått med trimmern och ren allmänt snyggat till. Skönt när det är gjort! Hjälpte Johan att klyva lite bräder imorse. Bestämde mig på em för att ta in vinbär från två buskar (med tanke på gårdagens samlar-takter) och gjorde lite juice av det. Min flaska är sockerfri medan barnens har lite socker i.
Efter att ha skjutsat Cajsa till fotbollsträningen och lämnat sovaöverväskan hos Lova åkte jag hem och satte en deg med Alice. Vi gjorde 100 minimunkar som nu ligger i frysen. Sen ville Alice ut och springa så det var bara att dra på sig löparskorna och hurta iväg. Gick bättre för henne den här gången, men hon är i dåligt skick konditionsmässigt. När vi sprungit klart tog jag en egen runda. Hyfsad tid! Har lite ont i knäna dock sedan förra rundan, samt efter alla kliv in och ut ur huset de senaste dagarna.
Nu sover barnen och snart jag med!
Chip

Inga kommentarer: