måndag 5 augusti 2013

Dagens bild nr 217

Idag var första arbetsdagen efter semestern. Dålig sömn och vaken 30 min före väckarklockan gör inte att det känns roligare. På med träningskläder, packa frukost och lunch och duschgrejjor, sen iväg på cykel mot Robban! 29 minuter tog det. Riktigt skönt. Men resten av dan kände jag mig mest mossig i huvet. Kom igång på riktigt efter kl två och då är ju dagen nästan slut typ. 26 minuter tog det hem och enligt GPS:en var det 300 meter kortare hem. Det är DÄRFÖR det alltid känns lättare att cykla hemåt, eller?
Har ju hållit på med en massa magövningar som jag inte tycker har gjort nån verkan, men efter maten la jag mig på gräsmattan och gjorde 50 situps utan att sätta fast fötterna i nåt! Det ni!! Rekooord!! Sen gick det helt galant med armhävningarna så jag ökade från 10 till 12! Känner mig nästan som Stålmannen nu! Eller så var det de där stortjutet jag unnade mig i min ensamhet som botade huvudvärken och gav mig mera kraft. Hur som helst är det alltid skönt att bli av med lite vätska. Det löste inte problemet men lite självömkan måste man få ha ibland.
Familjen har roat sig och umgåtts med finaste familjen Bjöörn idag, och jag är inte alls avundsjuk att resten av min familj fått mysa med bjöörnarna två dar på raken och jag bara får se bilder. Men jag är inte bitter. Jag jobbar och sliter för bröfödan. Lite takstolar finns på plats iaf.
Nä det är väl bäst att gå in och stöka bort middagsdisken, slänga in handdukar i tvättmaskinen, vika dito och plocka undan familjens picknick-saker. *sucka* Men som sagt, jag är inte bitter bara lite lätt till tårar idag...
Chip

Inga kommentarer: