tisdag 13 augusti 2013

Dagens bild nr 225

Idag var det rent ut sagt jobbigt att cykla till jobbet. Och motvind hem. Grillat till middag. 80 situps. 10 armhävningar. Fotbollsträning för Cajsa. Återvinning och tankning för mig. Sen sista allsången och lite friidrott på det. Behöver träningsmotivation. En av mina jobbarkompisar sa: du ha då gått upp i vikt! Följt av ett brett självbelåtet flin.
Jotack jag vet att jag har gått upp i vikt. Kläderna har krympt. Jag vet att jag har överflöd även om bästa Östen säger att jag har fel. Varför tror ni att jag cyklar, springer och tränar bukmuskulatur? För att det bara är kul? Nä! Inte bara. Det finns ett annat mål också: att må bra. Att tycka om mig själv. Att respektera mig själv. Att sluta straffa mig själv när jag misslyckas med mina mål och istället peppa mig själv att kämpa vidare när det går tungt.
Jag vet att om jag lyckas och mår bra är jag ett bättre stöd för min omgivning. Så Tomas: Tack för att du gnuggar in det som jag redan vet. Det stärkte åtminstone viljan att gå ner i vikt men självföraktet ökade stort, så Tack Tusen Tack. För ingenting...
Chip

Inga kommentarer: