onsdag 31 juli 2013

Dagens bild nr 212

Idag har jag följt mina uråldriga instinkter och samlat! Jag har plockat två liter hallon, några deciliter kantareller, de sista jordgubbarna, några morötter och sista smultronen! Såg att några gurkor är på g i växthuset, ska bli spännande att smaka! Även squashen kommer, men det går långsamt...
Gårdagens löptur straffade sig idag. Stel naanting! Har ändå kunnat vara behjälplig i bygget när så behövts. Ingen träning för mig dock. Det blev UNO med tjejerna medan killarna var på fotbollsträning. Imorrn däremot måste det bli en liten tur så att man inte tappar stinget! Älskar när kroppen säger att den vill röra på sig! En skön känsla!
Chip
PS. Jag plockade hallonen bakom huset och lagårn, och det finns minst lika mycket kvar! Vill man slåss ned nässlorna så finns hur mycket som helst!

Inga kommentarer: