fredag 5 juli 2013

Dagens bild nr 186

Grattis på födelsedagen världens bästa mamma! Du är fantastisk och har gjort ett fantastiskt jobb genom hela livet! Äntligen ler lyckan mot både dig och mig! Det är DU värd! Och jag med! Jag älskar dig av hela mitt hjärta!
Idag grillar vi
Johan tar alltid en grillöl. Jag tar grillvin. Gott. Plastflaska. Alkovarning? Ja. Det finns starka gener för beroende och alkoholism på båda sidor i släkten. Jag vet att jag lever farligt. Snus i all ära men även det är ett beroende som allt annat. Socker är ett annat. Inget av det kan jag riktigt låta bli. Inte alkohol heller. En sak vet jag: Om alkohol inte finns i huset så dricker jag inte. Om socker inte finns i huset äter jag inte. Så är det. Men nu äter vi grillat till middag och grillvinet smakar bra! Skål!
Chip

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kloka ord av en klok kvinna:) Njut och ha en trevlig kväll<3 / kraam Linda

Anna sa...

Tack finaste Linda! Det blev en trevlig kväll med trevligt sällskap då grannarna tittade förbi! :) kram <3

Anna sa...

Tack finaste Linda! Det blev en trevlig kväll med trevligt sällskap då grannarna tittade förbi! :) kram <3