söndag 21 juli 2013

Dagens bild nr 202

Idag blev en latdag! Städat lite, tvättat lite och pysslat lite! Ägnade några timmar åt att måla uteplatsen. Kommer att bli jättebra! Ska mäta bordet och beställa vaxduk senare i veckan! Hann med att lyssna på fyra sommarpratare! Snacka om egen tid!
Efter middagen städades köket upp och sen blev jag rastlös. Valet stod mellan tvättstugan och en löptur. Det blev en löptur! 27 minuter. 3,01 km. Jag sprang första fem och sista fem minuterna. Där emellan blev det promenad och kortare bitar med löpning. Känns bra! Är dock inte kompis med skorna och har nog dragit på mig ett skavsår igen.
Sen blev det dagens magträning. 60 crunches och 50 benlyft samt 10 armhävningar på knäna. Känns bra att köra i min egen takt, öka när jag är redo, inte när en tabell säger att jag är redo.
Nu sitter jag och lyssnar på mina döttrar som övar koordination genom att träna på the cup song. Nu tror jag att jag behöver en dusch!
Vi hade förresten ett roligt besök idag! Både Johan och jag hade hört ett konstigt ljud. Det visade sig att grannens kalkoner hälsade på! De hade gått ovanför lagårn genom skogen och kom ner på gräsmattan. Barnen jagade hem dom igen i bästa vilda western-stil! Aldrig en lugn stund på landet! Är det inte lösa tjurkalvar så är det kalkoner eller våra sädesärlor som showar!
Chip

Inga kommentarer: