söndag 9 januari 2011

Dag 9

Jag har inte blivit snurrig, jag bara glömde skriva igår… Den VIKTIGASTE dagen av alla då vi hade vår första invägning… Vad blev då resultatet? Johan: –2,7 kg och jag: –2,2 kg!! Det är bara vätska, jag vet, men ändå!! Hipp hurra!

Och apropå hurra så har vi haft födelsedagskalas idag! Alice blev 9 år!! WOW! Tänk att det är 9 år sedan vi träffade henne för första gången! Svårt att förstå! Hon har i alla fall haft en bra dag! Hon fick fina presenter, bl a: skidor, pjäxor och stavar, skridskor, pet shop hus, kläder, pengar, en whiteboardtavla, korsstyngsset, ett spel (Föräldrafritt “Du kan väl vara med mamma” – hmmm) och lite pysselgrejjor. Hon var helnöjd! Lite snopen blev hon då hon öppnade paketet med skidor och stavar och inte hittade pjäxorna, för dom var ju i ett annat paket! Tårtan ska enligt gästerna ha smakat bra, men födelsedagsbarnet själv åt bara upp dekorchokladen…

Hur går det med dieten då? Tja… Första 4 veckorna bör man inte fuska så mycket och jag kan säga att det inte är lätt att göra chokladdekor utan att få slicka av fingrarna när man spiller… Men om fettförbränningen ska komma igång så krävs det att man är restriktiv. Fusket kommer av sig självt senare… Fick besök av några proffs under kvällen som tycker att jag är lite natzi vad gäller socker, men jag vill ju att det här ska funka, så då får jag spara fusket till senare.

Suget har minskat. Är fortfarande astrött på morgonen och har ingen aning om hur jag ska ta mig upp imorrn…. Men jag tror att det löser sig tids nog. Måste bara kämpa på några veckor till. Maten har jag inget problem med, men jag äter helst på em och kväll, frukosten är en pina, även om jag är hungrig alltså.

Sååå, imorrn börjar man jobba igen. Det har varit skönt att vara ledig länge och för första gången på evigheter har jag ingen jobbångest så här dagen före jobb. Det är väl bra antar jag. Jag känner mig gladare inombors, tillfreds på nåt sätt. Det känns som att allt kommer att ordna sig. Att mina planer kommer att gå som jag tänkt bara jag fokuserar på det positiva. Har hamnat efter i min minsfulnessträning, men jag ska ta tag i det nästa vecka, eller vecka därpå…  

 image

Inga kommentarer: