tisdag 18 januari 2011

Dag 18

Är lite trötter idag. Hade tänkt mig en lugn kväll, men fick rycka ut i ett polisärende. Sen är ju pulsen på topp och det är svårt att sova. Oscar sa inte gomorron imorse utan han sa: “Vi är hemma idag mamma.” Kan säga att han inte såg det minsta munter ut när jag sa nej…

Äter bra. Mår bra. Försöker få mina patienter att må bra. Träffar idel smalisar som säger att jag har fel. Klart dom tycker det. Är man smal och tränar regelbundet så är man inte i behov av viktreducering på samma sätt som en lönnfet icketränande 35-åring… Men så är det med allt… Det funkar för vissa och inte för andra. Uthållighet är ju en annan del i det hela. Visst blir man sugen på kakor och bullar och lördagsgodis och frukt och annat totalt onyttigt mellan varven, men det går över. Gilla läget. Vet att man mår mycket bättre utan socker. Jag vet inte hur det är för andra, men jag vet att jag mår toppenbra utan ett blodsocker som åker upp och ner. Det var ett bra tag sen jag var sådär vrålhungrig som man kan bli när man äter en kexchoklad för att lindra hungern och en timme senare är ÄNNU hungrigare. Nu kan jag bli sugen, och då äter jag och suget försvinner!

00436886

Inga kommentarer: