måndag 17 augusti 2009

Så var man 25! ...igen...

Skönt att det äntligen blev helg! Fast den tog slut liiite för fort, så nu är man genast inne på andra arbetsveckan... 25-årsdagen avlöpte lugnt och stilla med närmast sörjande och lite tårta. Dagen efter stod regnet som spön i backen, så jag drog på mig regnstället och tog en svamtur i skogen. Finns inget som slår en tvåtimmars promenad på egen hand med svampkorgen som bara fylls på!! Hade kunnat vara ute länge till, men det började rycka i kaffetarmen, så det var bara att söka sig hemåt. 7 hg rensade kantareller blev resultatet! Hade god lust att ta en tur ikväll också, men det får vänta till helgen. Har ändå svamp i frysen så att det räcker hela vintern!

Idag har jag ägnat min arbetstid till att stryka och sätta upp gardiner. Jag har pimpat hela arbetsplatsen och jag måste säga att det blev jättesnyggt!! Sen var jag ju tvungen att bära lite kartonger och grejjer och så bokade jag en ny tid hos sjukgymnasten... Har slarvat lite under helgen och det straffar sig... Som bekant kan jag ju inte ligga och vila när jag måste, utan bara när jag egentligen inte har tid... Hmmm... Jag vet inte hur det går ihop riktigt men så är det!

Imorgon börjar skolan! Alice första dag på riktigt! Tänk att hon börjar ettan! Jag blir alldeles kallsvettig av tanken! Jag som bara är 25, eller...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst lilla gumman , i vår släkt blir man inte äldre än 25,välkommen i gänget.
Mamma

Anna sa...

Tack mamma!!

piDDa sa...

Grattis tant Gradin :-)

Anonym sa...

grattis i efterskott, ja måste ju hålla med att du ser ju inte en dag äldre ut än 25. Det är ju tur att man tappar räkningen efter den dagen man fyllt 25 år. Vi tänker mycket på er o saknar er väldigt mycket, kram Sofie

Anna sa...

Tack Sofie!! Vi saknar er massor här också!! Önskar att vi bodde närmare, men jag vill inte flytta... så vi får hoppas att nästa sommar kommer fort!
kram