måndag 20 april 2009

Vuxen...

Oscar sa nu ikväll: "Mamma jag vill bli stor så att jag får göra vuxensaker." Då frågar jag naturligtvis: Vad är vuxensaker då? Han svarar: "Jaaa, men fläta med trådar, såga med sågen, ha en liten hammare att spika med på en bräda, ha en traktor att ha, ha en vuxenjacka och en vuxenoverall. Du vet, vuxensaker!" Ja, vad säger man! Det kanske är roligare att vara vuxen än man tror... När man blir stor så blir man vuxen lixom...

Alice berättade att hon hade fått en puss på munnen av en kille i klassen! IDAG! När jag var liten var det jag som fick jaga rätt på en pojke att pussa, men nu är det pojkarna som köar för att få pussa flickorna... Hon har två beundrare som har pussat henne idag. En på munnen och en på axeln... Vad ska det bli av allt det här?! Den som lever får se!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Är det dags för pappa att sitta med älgstutsaren på bron månne ????
Kerstin

superfaster sa...

Ja...att va vuxen är ju spännande...Jag har dock ingen traktor och inte heller nån vuxenoverall... =) En sak till som kommer med åldern är ju att PUSSAS! =) hihi KRAAAAM

Anna sa...

Japp, snart dags för älgstudsaren!!