söndag 5 april 2009

Helgen till ända...

Fastän mina helger består av tre lediga dagar tycker jag inte att dom räcker till på samma sätt nu som tidigare. När jag jobbade enligt schema så fick jag mina lediga dagar att kännas längre... Kan ju bero på att jag vissa dagar inte började förrän efter lunch och hade lite oftare "sovmorgon" än vad jag har nu, men ändå... Nu tycker jag mest att allt man ska göra en fredag är besvärligt. Jag är inte ensam på affären en fredag, oavsett vilken tid jag är där. Det går nästan inte få tag på nån en fredag eftersom alla vill hem och göra helg. Tacka vet jag att vara ledig mitt i veckan. Då är man ensam på affärn och man kan ringa nästan vilken myndighet som helst och slippa köa i en halvtimme för att mötas av rösten: "Tyvärr finns ingen som kan svara. Väntas åter på måndag."

Det har varit lite trögt idag... Pubafton igår. Väckt av O 06.00 idag. *sucka* Finns roligare saker att göra än att bli väckt kl. 6 en söndagmorgon. Fast å andra sidan känns det inte lika tungt att dra sig ur sängen 5.45 imorgonbitti då jag blivit förberedd idag... eller inte... vem vet...

Helgsammanfattning: Lugnt och stilla. Städat lite. Tvättat mycket. Varit ute lite. Sett på TV mycket. Slappat mycket. Haft meningsskiljaktigheter med barnen mycket. Saknat J mycket. Men han är hemma nu!! Kört grävmaskin lite. Suttit i solen lite. Busat med barnen mycket. Haft kalas lite. Pratat med syrran mycket. Planerat för nästa vecka lite. Men funderat mycket. Sovit lite. Eller mycket. Det beror på hur man ser det. Nu är det sängen nästa.

Inga kommentarer: