fredag 17 april 2009

Ibland undrar man

Ibland undrar man vart världen är på väg. Allt är baserat på pengar. Makt. Mycket ondska. När börjar man värdera livskvalitet? Miljö? Familj? Vänner? Vad är livet värt utan allt det? Någon som väntar på en när man kommer hem. Någon som undrar var man är om man inte kommer hem. Någon som älskar en? Även om det inte går att äta så gör det under för välbefinnandet!

Ibland undrar man var all tvätt kommer ifrån. Förra helgen tvättade jag så att tvättkorgarna (jag har två och en halv) blev tomma och garderoberna fyllda, men idag är dom fulla igen. Hur kommer det sig att det alltid saknas en strumpa? Äter tvättmaskiner strumpor eller kommer det en liten tomte och snor dom? Ibland undrar man.

Ibland undrar man varför vädret är så lynnigt i april. Vet vädergudarna att det är april och därför fixar solsken och snöstorm samma dag, samtidigt. Väderfenomenet är inte nytt, så det har inte påverkats av växthuseffekten. Varför fortsätter det då att ha PMS i en hel månad? Ibland undrar man.

Ibland undrar man varför det är så svårt att leva i nuet. Varför man måste hasta på framåt och missa det som finns precis framför ens fötter. Varför kan man inte ta sig tid att stanna till och bara leva. Bara vara. Varför är det så?
Tja... vad vet jag... Men jag tror jag rundar av kvällen med ett glas rött...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var mycket att fundera på en fredag kväll tror att jag måste sova på saken
Kram från svärmor