måndag 28 juli 2014

2014 209

Livet är fantastiskt på många sätt! Idag har vi tex njutit av värme och sol, åska blixtar och regn och sen stillheten efter ovädret. Väder påminner mycket om livet. Först lugn, sen storm och efter det kommer lugnet igen.

I vårt förhållande, som pågått i snart 17 år, har vi lärt oss att en konflikt inte innebär slutet och vi har även lärt oss att kommunikation gör konflikter överflödiga. Att tydligt framföra önskemål och tankar gör det lättare för båda parter att ta ställning.

Nej, livet är inte alltid en dans på rosor och ibland måste man lyfta de svåra frågorna. Men i det långa loppet är det värt varenda diskussion och varenda tår. För ja, jag gråter lätt, även om jag inte vill. Men alla tårar är inte av ondo.

Varken jag eller J är vana vid högljudda bråk från vår uppväxt. Vi vet inget annat än att man resonerar sig fram till ett beslut som båda kan acceptera. Vi pratar så ofta vi kan om det som inte fungerar och jobbar utifrån det.

Nu har vi varit gifta i sju fantastiska år och vi älskar varandra mer än nånsin!

Idag har barnen fått köra en minifyrhjuling. Gissa om lyckan var total!

Akupunktur. Vilken grej! Måste lära mig mera!

Ett steg i taget. En dag i taget. Allt kommer att bli bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så vackert och så klokt du skriver min älskade flicka, fortsätt leva som ni gör då håller ert äktenskap livet ut. Kram Mamma