måndag 14 juli 2014

2014 195

Idag blev en konstig dag. Varmt och kvavt. I Umeå åskade det och vi fick vänta ända till fem innan vi hörde lite muller och fick några stackars droppar regn. Men kvavt!

Oscar vaknade med feber. Tjejerna var rätt loja. Jag frostade av frysen. Hämtade Olga ifall åskan skulle komma medan hon var ensam. Det är inte lätt att va hund. Handlade. Tillverkade äppelchutney med kanel och chili. Mmm! Supergott tillsammans med brieost! Väntade in svar från tjejerna angående kvällens fotboll. Som vanligt blev vi för få. :( Synd. Så istället somnade jag i fotöljen efter middagen och tänkte att nu är det kört med träning. Men nej. Jag tog mig en cykeltur på 11 km. Tog 36 minuter. Den vägen är som en bergochdalbana så benen vet att de lever! Sen lite styrka på det! Har man inte vikter kan man alltid ta en sten!

Vi ska ta bort alla stenar som ligger runt huset och jag har bestämt mig för att bygga en stenmur. Och nu vet jag också var den ska stå! Så imorgon efter akupunkturen blir det att påbörja murbygget! Spännande!

Ett steg i taget. En dag i taget. Allt kommer att bli bra.

Inga kommentarer: