tisdag 8 juli 2014

2014 189

Igår hälsade vi på dessa sötnosar! Sju vildbattingar som alla sprang åt olika håll! Barnen var ruskigt nöjda efter besöket! Fast Alice fick solsting, men den gav med sig under kvällen.

Tack för fikat mamma och Helge! Och stort grattis på 29-årsdagen! Hoppas vinet smakar och att trissen gav vinst!

Idag börjar jag det nya livet. Idag är dagen D. Det har jag sagt många gånger men idag får det bli. Jag kan tycka att stödet från omgivningen är sådär... Johan är helt med på att ta tag i mat och träning, om inte annat så har han på papper från 40-årskontrollen att han måste göra något. Nu. Jag själv ser på vågen, på kläder och i spegeln att det är dags. Men delar av omgivningen tycker att man är tråkig när man tackar nej till kakor och bullar och glass. Om jag hade varit nykter alkoholist skulle ingen ha frågat om jag ville ha öl/sprit/vin, men när man är överkänslig mot socker så är det ok för omgivningen att truga, för överkänslighet mot socker är ju bara löjligt, det är ju inte så att man har diabetes. Nä, men man riskerar att få en diabetes typ 2. Och en uppsvälld mage, värk i leder och ett dåligt humör är andra saker man vill undvika eftersom de är obehagliga.

Så, dag 1 innebar pw på fastande mage, lite styrka, stretch och frukost i solen. Där sitter jag kvar än och snart är det lunch. Kändes liksom inte värt att duscha när man ändå sitter i solen och svettas...
Men vi ska snart dra in till Umeå där Alice ska få sin spruta och Johan skulle köpa virke. Så en dusch innan vi åker då...

Ett steg i taget. En dag i taget. Allt kommer att bli bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själva, det var så roligt att ni kom, valparna var helt slutkörda, sov hela kvällen, vi fick väcka dom för att få i dom lite mat. Älskar er <3 /mamma