torsdag 22 maj 2014

2014 142

Jag vet inte om ni kommer att kunna se filmen, men idag hade musikskolan avslutning och Alice sjöng! Hon är så duktig! <3

Hektisk vecka. I helgen bara måste jag vila. Känner att orken tryter men har svårt att hejda mig mitt i allt. Visstja! Måste är ett ord som inte ska användas. Skriver om: I helgen VILL jag vila! Så får det bli!

Har satt upp ett träningsmål. 15 km gång eller löpning per vecka. Helt rimligt tycker jag! Har fyra km kvar den här veckan. Det fixar vi imorrn Linda, eller?!

Läser en ny bok. Fettfrälst. Hur bra som helst!

Längtar efter sovmorgon. Få plantera lite frön. Göra klart husvagnen och börja inreda.

Har hittat ett ord som beskriver min kropp. Bakgrunden till ordet är en film som cirkulerat på fb om hur kvinnor beskriver sina kroppar. De flesta använde ord som äcklig, ful, tjock, frånstötande. Mitt ord har, ur min synvinkel, en positiv klang: Fluffig!
Min kropp är fluffig. Jag är inte fluffig. Jag är så mycket mera. Men den kropp jag fått mig till skänks är just nu fluffig och det är okej.

Ett steg i taget. En dag i taget. Allt kommer att bli bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är helt underbar (hur gör man ett hjärta på den här f..b...... datorn???????)
Kram mamma