onsdag 11 augusti 2010

Igår blev jag arg

RIKTIGT ARG! Det är nämligen så att det finns ett kantarellställe inom gångavstånd från mitt hem. Bra tycker jag, för då kan barnen följa med utan större knot och gnäll. Men jag vet också att det finns en annan familj som gärna tar BILEN till "mitt" ställe för att plocka. (Att dom plockat svamp där i 30 år tycker jag är irrelevant i sammanhanget.) Dom är vuxna människor som kan leta reda på andra ställen att plocka på. Till saken hör att jag har varit och kollat stället och bestämde mig för att låta svamparna växa på sig lite eftersom de var så små.
Igår under min dagliga joggingtur ser jag familjens firmabil komma ner och vända på åkern. Gissa var de hade varit... Jag blev så arg att jag inte kunde fortsätta springa utan gick in i rent sinne!
Idag när jag tog med mig kidsen upp till stället så var det i det närmaste rensat. Visst fanns det kvar några stackare, men alla stora fina kantareller som jag sparat var borta. BORTA!!!!!!

GAAAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag tycker att jag har all rätt att bli arg, faktiskt! Nu måste jag ut och kolla mina andra ställen där jag också låtit svampen växa på sig. De ställena ger ingen större skörd, men några stackare brukar det bli, om man hinner dit först vill säga.

Tur att vi ska iväg till Nolia innan veckan är slut så att jag får trösta mig med att gå och titta på alla nya fräscha vagnar anno 2011!! DET ska bli UNDERBART trevligt! Bara gubben och jag!

Inga kommentarer: