tisdag 3 augusti 2010

Det nya livet

Så var sommaren slut... Eller, nästan. När mina jordgubbsplantor slutar producera så känns det som att hösten är här. Jag vet att det bara är i början av augusti än, men fort är det september och sen är det jul.

På grund av olyckor under sommaren har träningen legat i dvala, så jag tänkte att nu var en bra tid att starta upp den igen. Jag menar, så att man hinner få igång VILJAN att fara ut och springa fastän det är -15 och snöstorm. Måste bara vara bättre än 58 myggbett. Men fasen vad tungt det gick! Köpte ju nya joggingpjucks i Nypan, josa och vita är dom. Kändes inte riktigt hundra första biten, men mot slutet gick det bra. Inga skavsår, så det är ju ett plus! Misstänker dock att jag kommer att vara ruskigt ledbruten imorrn, trots att jag stretchat både två och tre gånger...

Nåt positivt med rundan var att jag såg att mina kantareller har vuxit på sig. Ut och plocka dom om nån vecka eller så, fast med mycket myggmedel på!

Måste också ändra min kost här under hösten. Gjorde ett försök i våras och det gick riktigt bra, men nu i sommar har det blivit för mycket av det goda, vilket visar sig när man ska försöka klämma sig i ett par jeans... sucka Jag tänker nämligen INTE kapitulera och köpa större kläder. Nu får det vara nog! Enligt BMI så ligger jag snart på gränsen till fetma grad I. Inte bra. Måste tänka på att vara en god förebild för mina patienter...

Nu blir det lite TV-spel, sen sömn!

Inga kommentarer: