fredag 13 augusti 2010

Idag: Nolia Piteå

Man kan tycka att det är slöseri med tid att åka bil till Piteå för att trängas med en massa människor, men målet med dagens resa var Husvagnar! Adria, Polar, Cabby, Solifer, Hobby, Kabe, Dethleff och Kanus. Ljuv musik i mina öron. Spännande också att se vad de hade att erbjuda. Det blev både överraskningar och besvikelser... Vi började med Adria som överraskade stort med nya färger och modeller. Min favoritmodell Cabby a la 2010 fanns nu även i Adrias sortiment. Dock krävs då E-kort och ny bil, men ändå! Kabe var bra som vanligt, men dyr. Solifer var en besvikelse förra året i Umeå, men i år hittade jag vagnen med stort V. En barnkammarvagn som rymmer hela familjen, som är rymlig och med bra förvaringsutrymmen! VILL HA VILL HA VILL HA! Men smakar det så kostar det... Polar gav inte samma aha-upplevelse och Hobby var en ren besvikelse. Vagnarna kändes plastigare än nånsin och trånga utrymmen. Dock hade de en mindre vagn (som J vill ha när barnen inte längre vill följa med) som hade bardisk, rymlig soffa och ett hörnskåp med utdragbara hyllor.
Cabby var en besvikelse. Inga kataloger för 2011. Inget nytt i vagnarna som skrek att jag borde vilja ha en. Nä, inte den här gången. Men försäljarna var trevliga!
Solifer hade en försäljare som gav mig en rejäl strandväska att bära kataloger i, det var uppskattat!!
Varm var det och mycket mera än husvagnar såg vi inte. Lite mat och så. Vi tittade iofs på en kamin som vi nog kommer att införskaffa för att minska elkostnaden lite. Men det var ungefär allt. Totalt spenderade vi 4 timmar i olika husvagnar. En dag helt i min smak med andra ord!!

Inga kommentarer: