lördag 20 september 2014

2014 263

Dagens familjen Gradin: Efter att ha avnjutit en superb middag rusar maken upp från bordet som skjuten ur en kanon. Liverpool spelar match. Alice drattar på rumpan och medan Cajsa ska återberätta detta hörs ett vrål från tv-soffan. Cajsa konstaterar att pappan ser spöken vilket sedan visar sig vara uttryck för "domarjävel" varvid Cajsa säger att man inte ska säga så.
Välkommen till lördagkväll på Laxbacken... Kvar blev jag och flaskan... Låter kanske inte så bra, men jag tror att vi kan få en trevlig kväll ihop. Barnaskaran flydde till respektive rum och skärm.

Idag har jag varit på sångövning inför Katarinas musikalkonsert. Vad fantastiskt roligt det är att få sjunga med duktiga och begåvade sångare! En fantastiskt rolig och givande dag. Innan jag klev in i bilen för att åka hem till min familj passade jag på att besöka svärfar. Han har fin utsikt. Jag berättade att det finns en stol ledig i kören. Han skulle behövas som förstärkning bland basarna. Fanny och Katarina skulle bli glada om han var med... Jag med. Det berättade jag för honom. Jag hoppas att han tittade in i församlingsgården idag för att lyssna på vår skönsång.

Nåja. Nu ska jag ta hand om den dragna grisen som står i ugnen.

Ett steg i taget. En dag i taget. Allt kommer att bli bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att se att du börjat sjunga igen, det gläder mammas hjärta. Älskar dig och din familj.
Mamma