söndag 14 september 2014

2014 257

Idag har jag gjort min plikt som svensk medborgare och gjort min röst hörd. Jag hoppas att den räcker långt.

Annars har dagen gått i äpplets tecken. Äppelkaka, äppeldricka, frysta äppelklyftor och torkade äppelchips. Har även städat akvariet, tagit hand om tvättberget och druckit kaffe.

Livet är förunderligt. Nu skördar vi frukten av vårens planterade frön. Tomaterna mognar eftersom. Morötterna växer. Äpplena mognar. Svamparna växer så det knakar. Samtidigt som höstens vackra färger breder ut sig i naturen. Man kan inte annat än glädjas och njuta.

Själv skördar jag frukten av många nålars arbete. Utan att egentligen prata med någon professionell har jag kommit till insikt med många saker och försöker ödmjukt landa i att jag är välsignad med flera goda egenskaper och kunskaper.

Under många år har jag önskat mig förmågan att hitta sjukdom hos människor och även förmågan att hjälpa dem läka sina skador. Lite som en god häxa, en medicinkvinna. Att ta vara på naturens medicinskåp och känna människans olika energibanor. Jag drömmer fortfarande om det och söker mig framåt.

Ett steg i taget. En dag i taget. Allt kommer att bli bra.

Inga kommentarer: