lördag 12 april 2014

2014 102

Lördag. Den femte dagen på raken som jag kör in till Umeå. Har varit en hektisk vecka. Tisdag: Alice tar spruta. Onsdag: Akupunktur. Torsdag: Johan opererar korsband. Fredag: Johan på återbesök till sjukgymnasten. Lördag: Hela familjen åker in och köper grill, fotbollsskor till Cajsa, cykelhjälmar, After eight och päronhalvor (sug på den 70-talister), byxor till Cajsa och två nya böcker till mig. Köpte "En man som heter Ove" i torsdags och har spenderat två intensiva dygn med denne man. Blev helt förälskad! Hade glömt att jag gillar att läsa! Hade glömt hur jag kunde förlora mig i en låtsasvärld som skulle kunna vara på riktigt! Hade glömt min vilda fantasivärld och min förmåga att skapa världar i huvudet med människor som tex Ove. Hade glömt känslan av lycka som kan skölja över en. Känslan av kärlek, såndär djup och innerlig, en sån som jag bor med. Känslan av kärlek som kommer från djup respekt för en annan människa. Känslan av lycka. Känslan av sorg.
Man behöver få komma ihåg såna saker när man är så trött att man bara vill gråta. Idag var en tröttdag. Jag orkar inte mer nu. Har ändå sovit en halvtimme för att orka förbereda maten. Imorgon blir nog bättre. Mycket bättre. Hoppas jag. Sen är det jobbvecka igen. Barnen har påsklov, så jag behöver iaf inte kämpa med läxor den här veckan...

En dag i taget. Ett sak i taget.
Chip

Inga kommentarer: