fredag 15 januari 2010

Första veckan avklarad

Då menar jag faktiskt Alice första vecka i skolan, min egen arbetsvecka har nämligen varit tämligen lugn och händelselös...
Idag var det elddopet på hela veckan. Taxi till skolan, bad och ombyte i det otäcka omklädningsrummet och taxi hem... *sucka* Hon försökte få hämtning idag men jag sa blankt nej. Om hon missar taxin så kommer jag, annars inte. Naturligtvis ringer en fröken och berättar att hon har andnöd på badhuset och inte har med sig inhalationen (hon hade den i ryggan, men det hade hon glömt bort) så hon fick av en annan klasskompis... Sen var det slut batteri i min klocka som hon skulle låna eftersom hon är så rädd om sin, men hon tog faktiskt på sig sin och hade den hela dagen! Den höll!!
Jag har pratat med doktorn på vårdcentralen och Alice fick en ny inhalator... Hon MÅSTE ha kortison, men det finns ju olika sorter, så jag hoppas att hon tål den här lite bättre... Vi började nu ikväll i alla fall...

För övrigt så har vi åkt bob och flickorna har åkt skidor. Oscar fick en egen bob igår kväll, så han provade den inne i hallen då och ute i snön idag, men han gillar inte att dra den tillbaka uppför backen... Han tyckte att mamma skulle plumsa i djupsnön och bli blöt istället för att gå själv, mr Bekväm!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oscar är en smart liten kille klart att man kör slut på en generation i taget
Kram Kerstin

Jenny sa...

Hon försöker verkligen med allt, den lilla raringen.=) BRA att du står på dig och INTE hämtar henne. Och tänk, klockan höll!
Kram