söndag 10 januari 2010

8 år

Det är på barnen man ser att tiden går var det nån klok människa som sa. Första gången jag hördet det tyckte jag att det lät knepigt, men idag kan jag inte annat än hålla med... Min lilla Alice har fyllt 8 år. Nyss var hon så liten, men idag är hon stor! Jag menar, jag är ju bara 25 år, eller...?

Idag hade hon kalas och jag tror att hon var nöjd! Hon fick inga kläder av sina kompisar, det var leksaker för hela slanten! Lekt har dom gjort hela dagen och när kalaset var slut kom kusiner på besök!

Nu vid sänggående börjar gruvandet inför morgondagen. Igen. Jag trodde att vi kommit nån vart under ledigheten, men icket. För att råda bot på det fick hon en halsduk av mig att ha med sig. Den ska hon ha när hon saknar mig. Hon sover med den nu... Det känns som om det kommer att bli en lång vår och mitt hjärta gråter. Vet inte om jag orkar med detta igen... Hösten tog knäcken på mig och nu börjar det om...

4 kommentarer:

Jenny sa...

Men usch! Lilla gumman, att hon ska tycka att det är så jobbigt! Säg till om det finns nåt jag kan göra!
Stora kramen!

Anna sa...

Tja... det finns nog massor, men nu har du annat du behöver fokusera på! ;-)
Tack ändå!
kram

Jenny sa...

VA!? Har jag annat å tänka på? Nu förstår jag inte..!??

Anonym sa...

Hör av dig om jag kan hjälpa till, du vet var jag finns.
Mamma