tisdag 16 juni 2009

Ibland undrar man...

Ibland undrar man hur det kommer sig att känslorna sitter i magen. Det ställer till med en hel del bekymmer. Är jag hungrig eller har jag ångest? Är jag glad eller har jag gaser? Svårt att leva svårt att dö svårt att skita i meterdjup snö.

Ibland undrar man varför det alltid måste vara så kallt veckan före midsommar. Det är ju inte första gången som man fått plocka fram långkalsongerna i mitten av juni. Ibland undrar man bara.

Ibland undrar man om det inte vore bättre för alla om regeringen öppnade storplånboken och delade med sig till oss andra. Mycket vill ha mer och moderaterna vill ha fler. Ett bra sätt kan vara att ge folket mera pengar. Företagen bättre förutsättningar. Sänka sina löner. Sluta snacka skit. Min röst får dom hur som helst INTE i alla fall. Men ändå.

Ibland undrar man när man ska få tid att göra allt det där som man tänkt göra. Dygnet har för få timmar för att det ska gå ihop. Inte för att jag tror att jag klarar det på fler timmar. Men ändå.


Ibland undrar man om inte det här är världens gulligaste tjej! En riktig pärla!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Dessutom har hon tre söta tremenningar på Valbränna
Kram Kerstin

Jenny sa...

Hon är så in i norden söt!! =)