söndag 7 juni 2009

Helgen är äntligen slut...

Eller äntligen och äntligen... Jag vill gärna vara ledig i en sisådär fem dagar till, men den här helgen har varit hektisk.
I fredags städades delar av huset upp, sen bar det av till frissan för Alice och mig. Alice klippte en kort frisyr och jag bättrade på min. Därifrån åkte vi till föreningshuset för att pimpa lokalerna inför kommande 50-årskalas. Middag hos svärföräldrarna och sen hem och isäng.
Lördag morgon går reveljen tidigt då det är samling 09.00 i Furunäs för premiärdeltagande i FBIK-cupen. Två matcher. Förlust mot Bygdeå med 6-3 (typ) och vinst mot Ersmark med 7-1 (tror jag, kan ha blivit 6-1, vem vet...) Sen hem, äta lunch, vila i en kvart, duscha och dra iväg på årets hittills trevligaste fest! L-E fyllde 50 år! Hipp hipp hurra! Vilken underbart rolig eftermiddag! Hemma runt 21...
Söndag var en slaggardag, men eftermiddagen spenderades tillsammans med faster Jenny innan hon drog hemåt igen. C tyckte att hon skulle stanna.
C: Varför måste Jenny åka idag?
A: För att hon ska jobba imorgon och för att Jimmy saknar henne.
C: Men jag saknar ju henne hela tiden! Därför ska hon stanna här hos oss!
Ja, vad säger man om det!

Middag hos svärföräldarna, sen hem och börja packa för måndag morgon... A ska på utflykt med skolan och ska ha matsäck med sig. Alla ryggsäckar ska packas. Planer ska göras för att veckan ska flyta på bra. Måste skaffa mig en mera effektiv magmedicin, den jag har funkar dåligt...

Inga kommentarer: