söndag 21 juni 2009

Gäddfisketävling

Så är årets gäddfisketävling i Rickleå avklarad! Vi fick inget i år heller, men det kan vara ganska skönt att bara få stå och kasta och kasta och kasta... Fast i år var jag ensam med mina tre barn. Jens och Ragnar var där och vi hade leasat Marianne ett tag, men ändå... Det var mycket trassel på linorna och så våran Oscar som notoriskt vägrade använda flytväst. Men efter idag kommer han att ha flytväst varje gång vi är nära vatten, utan tjafs, tro mig! Han ramlade nämligen ned i ån... När Cajsa ropade och jag vände på huvudet så såg jag hur han försvann under vattenytan. Det var INTE speciellt trevligt. Jag släppte allt och rusade till undsättning, men då hade han klamrat sig fast på stenen. Han var ganska spak efteråt och har vid några tillfällen under kvällen sagt: Jag ska inte ramla ner i vattnet nån fler gång. Det var kallt. Men jag simmade mamma, såg du det! -Öhhh, nä, jag såg inte det. Jag såg paniken i ögonen på pojken, inte några simtag...

Skönt att det är ett år till nästa gång, och då ska jag inte vara ensam med dom...
Ny arbetsdag imorgon... Bara fyra kvar till semester!!! Kanske färre om jag måste VABa. Cajsa har ful hosta och 38 graders feber, Alice har ont i halsen och örat och lite feber och Oscar är bara
Oscar...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cajsa har nog resfeber eller ????
Kerstin

Johan sa...

Huuuuur mycket som helst!!