torsdag 27 februari 2014

2014 058

Idag har jag fått hjälp. Två olika medicinska läror har gjort var sin insats. Först akupunktur. Det var skönt när hjärtklappningen försvann. Skönt när lugnet lade sig. Skönt.
På väg hem kom hjärtklappningen tillbaka. Bästa Linda bad mig göra ett EKG. Det gjorde jag. Blev sen snabbt undersökt av en läkare som konstaterar vänsterkammarförstoring. Ett blodtryck på gränsen 140/80. Svullna anklar och en öm punkt på sköldkörteln. Får utskrivet betablockerare för hjärtklappningen, förmaning att vila, ta det lugnt, vara snäll med mig själv och sluta snusa.
Tja, det var väl ungefär det jag hade planerat att göra när morgondagen är bortgjord. Ska förresten ta prover imorgon också. En massa. Hoppas att dom är bra.
Två olika läror som båda konstaterar på sitt sätt att jag är i obalans och behöver vila. Båda bra på sitt sätt. Hoppas att de går kombinera bara... Ska få mera akupunktur på tisdag. Ser fram emot det!
Har nu gjort som läkaren sa och tagit den första tabletten. Då får vi se hur snart det blir resultat. Om man inte åtgärdar vänsterkammarförstoring kan det leda till hjärtinfarkt. Och DET har jag verkligen inte tid med!!
Chip

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kraam❤️/Linda

Carina sa...

Kram♥