lördag 12 mars 2011

Dag 71

Idag har det varit kalas för Cajsa som blir 7 år imorrn! Det var livat värre måste jag säga. Det blev inte bättre av att J kom hem och meddelade att han skulle spela hockey-bockey istället för att vara hemma och hjälpa mig med kalaset. Gissa om jag blev putt! Men som straff fick han fixa middag medan jag var ute i solen och njöt av tystnaden. Under matchen ramlade han och slog i svanskotan och eftersom jag vet att han inte stretchar så kommer han definitivt att få sitt straff imorrn och på måndag. *he he he he he* Vissa straffar Gud på en gång!

Nu drar jag in hornen en stund och redovisar veckans resultat. J har tappat 1,5 kg, och efter förra veckans uppgång så blev det egentligen en nedgång med 0,6 kg. Själv verkar jag ha skött mig bra trots TVÅ semlor på fettisdan och tappar 0,9 kg denna vecka! Hipp hipp HURRA för mig! Nu är jag nere på -4,3 kg sedan starten 1/1-11. Känns faktiskt bra! Kunde dra på mig ett par byxor som jag inte haft på ett par år! Dom klämde inte ens! Härligt! Kanske på tiden att jag fållar upp dem när jag nu kommer i dem… ;)

Imorgon är det dagen D för Cajsa. Hon blir 7 år på riktigt! Då blir det kalas för “gamlen” som hon säger. Det är bara dom skrövliga som kommer… Men så länge de har paket med sig så blir hon nog nöjd ändå! Nu är det dags att koja eftersom jag misstänker att det blir en tidig morgon med sång imorrn!

Inga kommentarer: