lördag 19 februari 2011

Dag 50

Ibland är det surt att vara kvinna… Varje månad går man upp i vikt… Dagens invägning resulterade i + för min del. Visserligen bara 0,2 kg, MEN ÄNDÅ! Jag skulle ha vägt mig tidigare i veckan, då hade det sett bättre ut… Johan är duktig och har fått upp farten. –1,2 kg idag!! Han har nu tappat över 8 kg!! Det syns kan jag säga…

Nu leker vi Fixa rummet för hela slanten. Oscar fick sitt rum fixat igår och Alice och Johan håller på med hennes rum för fullt. Han sitter med dammsugaren och hon kastar skräp… Vi får väl se om de är vänner om en timme…

Nu är det snart melodifestivalspektakel igen… Vi laddar med hallon och grädde. Popcorn och morötter till kidsen! Idag sparade vi pengar på lördagsgodis och äter upp det som finns hemma. Det finns mer än man tror…

Idag har Cajsa varit på fotbollsträning och sprungit bort lite bus ur benen. När vi kom hem hade papsen köpt barnbox på Frasses för 9:-. Leksaken var en tandborste!! HURRA FÖR FRASSES! Oscar var på barngympa och tyckte att det var jättekul! Han vill göra det igen! Tur att han har gympa med dagis på tisdagar så att han inte är så övervänt när det väl är lördag! Men han ville definitivt göra det igen!

Dags att fixa godis… Cajsa står här bredvid och talar om att jag stavat fel… på två ställen… Är det lönt att hon börja skolan till hösten då hon redan rättstavar mig? Eller är det bara så att hon tittar på de röda strecken…? ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Cajsa är ju en duktig liten tjej och hon behöver nog skolan om hon ska bli djurdoktor. Vi har just sett henne på tv så vi får ju ta på kändisen i kväll.
KRAM Kerstin