onsdag 21 juli 2010

Hemma igen

Tänk att fyra veckor kan gå så fort! Jag tycker att det var nyss som jag sprang som en tätting mellan huset och husvagnen med kläder, mat och annat trevligt, och nu är det dags att packa ur, städa ur och i princip göra vinter igen... Fast Johan och barnen ska sova i den en sväng, men då jobbar jag...

Vad har vi gjort under hela den här tiden då? Jo, vi har varit hos underbara Jenny, Jimmy och supersötaste Elis i Nypan, spenderat 10 varma dagar på Öland (man kunde tro att vi var utomlands) och sen tillbaka till Nypan innan vi drog vidare till Furuvik.

Vad kan man säga om campingplatserna då? Hmm...
Ekerums camping: Fullt godkänt! Lite bättre toaletter men annars var det bra service tycker jag, förutom att man lät två barn traska omkring på poolområdet efter stängningsdags...
Furuviks camping lämnar mycket att önska. Servicehuset var under all kritik. 3 toaletter och två duschar med strålar som kunnat förstöra synen på en om man fått dem i ögat. Trångt utrymme för husvagnen och missvisande kartor (både vad gäller camping och djurpark). Dessutom blev jag uppringd två gånger på vägen hem (trots att vi checkat ut enligt konstens alla regler) eftersom de som jobbar på campingen inte iddes gå och titta om vi åkt eller inte, för tydligen var det nåt pucko som inte ställt sig rätt på platsen, och vi fick skulden för det... Långsam service var det också. Kan tillägga att det var sista gången jag åker till den campingen.

För övrigt har det varit en bra sommar! Saknar redan våra goa campingvänner, men det kommer en sommar nästa år igen... hoppas jag...

Inga kommentarer: