lördag 3 juli 2010

Denna värme

Det verkar som om värmen tänker hålla i sig. För en norrlänning som jag, boende på en av västerbottens mest blåsiga platser, kan det vara lite jobbigt med all denna värme... Jag menar, man ska inte klaga, men det är ju vindstilla och tryckande varmt. Bränt mig har jag gjort också, men nu är solskyddsmedel inköpt!!
Idag ska vi åka till stranden. Jag och barnen var där för några dagar sedan och tyckte att det var bra. Igår var vi till en annan strand som inte borde få kallas badplats ens en gång. Mycket sjögräs och annat klegg på bottnen. Jag gick inte ut i vattnet ens, men C låg som en säl och letade musslor. Hon hittade faktiskt flera stycken!
O har fått en ny kompis, så han ser man inte röken av om dagarna. Han blev till och med bjuden på kalas hos sin nya kompis på söndag!!
Själv tror jag att jag måste besöka en möbelaffär och se om det finns någon tjockare bäddmadrass... Min rygg säger att den här sängen är för hård...

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: