lördag 27 februari 2010

Melodifestivalen del 4

Ni ser rätt! Jag har inte kommenterat ett ord om deltävling 3. Varför då tänker ni. Jo, för då var jag på världens trevligaste kalas och klättrade och löste gåtor i Fortet och avnjöt sedan en god middag på Droskan. Men det var ju förra lördagen. Denna lördags deltävling hade jag gärna missat om det inte var för att Alice ville se den. För min del hägrade matchen om tredje pris i curling för herrar på 24:an (tills vi såg resultatet vill säga...).

Nåväl. Blandat startfält i Malmoe. Peter Jöback och Anna Bergendahl till Globen. Pernilla Wahlgren och Neo till andra chansen.

Inget mer att orda om detta. Nu tänker jag överge datorn till förmån för OS! Nästa helg så smäller det. Men som vanligt (tyvärr) så har Sverige för veka bidrag för att locka röster från vår stooora granne i öster. Som stormakt har man makt i många olika sammanhang. Som litet fattigt grannland röstar man som storebror... Vi får väl se vad som händer.

Inga kommentarer: