måndag 9 december 2013

Dagens bild nr 343

Skola. Avslutningsseminarium. Hälsoekonomi. Vi blev godkända.
Avslutade dagen med lustiga familjen på Myrans grötfest. Den sista nånsin för vår del. Känns vemodigt...
Idag känns sorgen inte lika tung. Någon sa att begravningen blir ett avslut, men det håller jag inte med om. Den blir snarare ett avstamp till en ny fas. Sorgen finns kvar, den försvinner inte bara för att man tagit avsked. Men den ändrar karaktär. För min del känns det som att jag fått tillbaka en del av livet som togs ifrån mig den elfte november. Lusten och viljan att fortsätta kämpa framåt igen. Han skulle ha velat det.
Men det här är min upplevelse. Alla upplever olika och känner olika och det är okej. Nu måste jag vara stark ett tag och ta tillbaka kontrollen från Alice. Nu får hon bli ett barn igen efter att ha varit familjens överhuvud ett tag.
Idag har, trots hosta och feber, varit en bra dag!
Chip

Inga kommentarer: